Masters de l'Université de Genève

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The Master in
Economics

is based on deep understanding of modern economics and econometrics building on the strength of the faculty. We will provide our students with skills that are marketable in academia as well as in international organizations, private and public companies. The program will focus on providing the most advanced tools in core micro/macro economics, and econometrics; at the same time the students will have a choice of focused and exciting electives, and could also specialize in econometrics.  

The Master in
Economics

is based on deep understanding of modern economics and econometrics building on the strength of the faculty. We will provide our students with skills that are marketable in academia as well as in international organizations, private and public companies. The program will focus on providing the most advanced tools in core micro/macro economics, and econometrics; at the same time the students will have a choice of focused and exciting electives, and could also specialize in econometrics.  

The Master in Economics

3 semestres (max. 5 semestres)
90 crédits ECTS
Enseignements obligatoires (48 Crédits) :

Microeconomics I and II; Macroeconomics I and II; Econometrics I and II; Mathematics; Applied Economics Workshop

Enseignements à option (18 Crédits)
Mémoire (24 Crédits)

Durée des études

1 an et demi (3 semestres)

Langue d’enseignement

Anglais
 

Conditions d’admission

www.unige.ch/gsem/fr/formations/masters/admission

Contact relatif aux études

Mme Karen Longden 
[javascript protected email address]

Mobilité

La GSEM permet la mobilité au niveau du Master pour un semestre. La mobilité est possible dès le 3e semestre. Le nombre de crédits validés est limité à un maximum de 30 crédits. Le mémoire ne peut faire l’objet d’aucune équivalence.

www.unige.ch/exchange

Perspectives Professionnelles

Le Master en sciences économiques conduit à de nombreuses voies, tant en Suisse qu’à l’étranger:

  • Sociétés privées
  • Institutions publiques
  • Secteurs monétaires, bancaires et des assurances
  • Instituts de recherche économique et économétrique
  • Organisations internationales
  • Santé, assurances sociales, etc.

Inscription

Délai: 28 février 2017

www.unige.ch/immat

admissions.unige.ch

Videos

Paroles d'étudiants

Présentation

Le Master en
Management

permet aux étudiants d'acquérir les connaissances et compétences utiles au pilotage des entreprises et organisations, de maîtriser les outils et pratiques du management mais aussi de comprendre les principes et théories qui les fondent. Cette formation vise à former de futurs cadres ou chercheurs possédant à la fois une connaissance approfondie des problématiques de l'entreprise et une spécialisation dans un ou plusieurs domaines avancés du management, notamment dans les disciplines du marketing et du management stratégique et international, selon l'orientation choisie.

ORIENTATIONS AU CHOIX:

  • Strategic and International Management
  • Quantitative Marketing

Le Master en
Management

permet aux étudiants d'acquérir les connaissances et compétences utiles au pilotage des entreprises et organisations, de maîtriser les outils et pratiques du management mais aussi de comprendre les principes et théories qui les fondent. Cette formation vise à former de futurs cadres ou chercheurs possédant à la fois une connaissance approfondie des problématiques de l'entreprise et une spécialisation dans un ou plusieurs domaines avancés du management, notamment dans les disciplines du marketing et du management stratégique et international, selon l'orientation choisie.

ORIENTATIONS AU CHOIX:

  • Strategic and International Management
  • Quantitative Marketing

Le Master en Management

3 semestres (max. 5 semestres) | 90 crédits ECTS
Cours obligatoires (42 Crédits)
Enseignements de spécialisation (18 Crédits)
Stage (15 Crédits)
Mémoire (15 Crédits)

Durée des études

1 an et demi (3 semestres)

Langue d’enseignement

Anglais

Conditions d’admission

www.unige.ch/gsem/fr/formations/masters/admission​

Contact relatif aux études 

Mme Karen Longden 
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Mobilité

La GSEM permet la mobilité au niveau du Master pour un semestre. La mobilité n’est possible qu’au 3e semestre. Le nombre de crédits validés est limité à un maximum de 30 crédits. Le mémoire ne peut faire l’objet d’aucune équivalence.

www.unige.ch/exchange

Perspectives Professionnelles

A l'issue de leur formation, les étudiants s'orientent vers tous les secteurs professionnels, tant en Suisse qu'à l'étranger. A Genève, compte tenu des spécificités de l'économie locale, les débouchés les plus représentés se trouvent dans les banques et les sociétés financières, les fiduciaires et les sociétés de conseil, les assurances, les entreprises industrielles locales et internationales, les sociétés liées au commerce international (négoce des matières premières, distribution des produits, etc.), les organisations internationales ou mondiales (CICR, HCR, OMC, etc.) ou encore l'administration publique.

Inscription

Délai: 28 février 2017

www.unige.ch/immat

admissions.unige.ch

Le Master en
Statistique

met l'accent sur la pratique de l'analyse des données, la résolution de problèmes méthodologiques dans diverses disciplines et l'apprentissage de différents logiciels statistiques ou encore la statistique mathématique. Cette formation est destinée non seulement à des spécialistes désireux d'approfondir leurs connaissances théoriques dans une logique de recherche en statistique, mais aussi à des non-spécialistes souhaitant développer leurs connaissances en analyse des données pour une application dans un domaine de spécialisation acquis au niveau du Bachelor.

unige.ch/gsem/rcs/master

Assistant

William Aeberhard

Le Master en
Statistique

met l'accent sur la pratique de l'analyse des données, la résolution de problèmes méthodologiques dans diverses disciplines et l'apprentissage de différents logiciels statistiques ou encore la statistique mathématique. Cette formation est destinée non seulement à des spécialistes désireux d'approfondir leurs connaissances théoriques dans une logique de recherche en statistique, mais aussi à des non-spécialistes souhaitant développer leurs connaissances en analyse des données pour une application dans un domaine de spécialisation acquis au niveau du Bachelor.

unige.ch/gsem/rcs/master

Le Master en Statistique

3 semestres (max. 5 semestres) | 90 crédits ECTS
Enseignements obligatoires (30 Crédits) :
Generalized Linear and Additive Models; Mixed Linear Models; Multivariate Analysis; Sampling Techniques; Statistical Consulting; Time Series
Enseignements à option (30 Crédits)
Mémoire (30 Crédits)

Durée des études

1 an et demi (3 semestres)

Langue d’enseignement

Anglais

Conditions d’admission

www.unige.ch/gsem/fr/formations/masters/admission​

Contact relatif aux études

Mme Karen Longden 
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Mobilité

La GSEM permet la mobilité au niveau du Master pour un ou deux semestres. La mobilité est possible dès le 2e semestre. Le nombre de crédits validés est limité à 30 crédits maximum. Le mémoire ne peut faire l’objet d’aucune équivalence.

www.unige.ch/exchange

Perspectives Professionnelles

Le Master en statistique ouvre les portes à des emplois dans différents secteurs professionnels, tels que: l'industrie agrolimentaire, les organisations internationales, les offices (cantonaux et fédéral) de statistique, les sociétés financières, la biostatistique (par exemple dans l'industrie pharmaceutique) et bien d'autres domaines. Finalement, la poursuite des études avec une thèse de doctorat est également une option qui s'offre aux étudiants ayant terminé le Master.

Inscription

Délai: 28 février 2017

www.unige.ch/immat

admissions.unige.ch

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Paroles d'étudiants

The master of Science in
Business Analytics

is a new discipline that consists of using massive corporate and organizational data to inform strategic decision making and optimizing complex organizational processes at the intersection between Data Science, Statistics and Management. In the digital economy with the proliferation of data, many companies have understood the tactical and strategic importance of Business Analytics and the use of sophisticated analytical techniques to detect and monitor client behaviors and expectations, or even future market trends. With Business Analytics, companies can integrate these elements into their corporate decisions by aligning products and services with economic realities. Investing in Business Analytics can lead to a substantial competitive advantage, which, in certain sectors, ensures prosperity or even survival. Business Analytics is also one of the most promising approaches for public authorities who, in terms of transport, energy or public health, are required to manage and leverage the explosion of data to generate greater value for both business and society. Given the increasing importance of Big Data’s role in the economy, GSEM offers a new master program in Business Analytics starting in the fall semester of 2017. This program responds to the growing need for large and medium businesses, as well as other organizations, to leverage the use of data and transform data assets into better management decisions based on data.

Professeur

Diego Kuonen

The master of Science in
Business Analytics

is a new discipline that consists of using massive corporate and organizational data to inform strategic decision making and optimizing complex organizational processes at the intersection between Data Science, Statistics and Management. In the digital economy with the proliferation of data, many companies have understood the tactical and strategic importance of Business Analytics and the use of sophisticated analytical techniques to detect and monitor client behaviors and expectations, or even future market trends. With Business Analytics, companies can integrate these elements into their corporate decisions by aligning products and services with economic realities. Investing in Business Analytics can lead to a substantial competitive advantage, which, in certain sectors, ensures prosperity or even survival. Business Analytics is also one of the most promising approaches for public authorities who, in terms of transport, energy or public health, are required to manage and leverage the explosion of data to generate greater value for both business and society. Given the increasing importance of Big Data’s role in the economy, GSEM offers a new master program in Business Analytics starting in the fall semester of 2017. This program responds to the growing need for large and medium businesses, as well as other organizations, to leverage the use of data and transform data assets into better management decisions based on data.

The master of Science in Business Analytics

4 semesters (max. 6 semesters)
120 ECTS credits
Core courses (60 Crédits) :
Algorithmics and Data Management; Data Science for Business Analytics; Data Quality and Data Collection Strategies; Statistical Methodologies for Business; Creating Value Through Data Mining; Web Data and Digital Analytics; Technologies and Architectures for Data; Prescriptive Analytics; Business Analytics Strategy; Machine Learning; Analytics Consulting
Options (60 Crédits) :

Academic option:
Electives and academic master thesis

Or

Professional option:
Internship, specialized classes and applied master thesis


Durée des études

2 years (4 semesters)

Langue d’enseignement

English

Level of french required
​General placement test for non-Francophones is not required

Conditions d’admission

www.unige.ch/gsem/fr/formations/masters/admission​

Contact information

gsem-business-analytics@unige.ch

Perspectives Professionnelles

One third of American business schools ranking among the Top 100 offer education in Business Analytics. Since 2011, the McKinsey Global Institute predicts a lack of specialists: it estimates that by 2018, the United States may lack between 140,000 and 190,000 employees with deep analytical skills, as well as 1.5 million business managers and analysts who know how to use analytics to make more effective decisions.

Inscription

Deadline: 28 February 2017
www.unige.ch/enrolment
admissions.unige.ch

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Présentation

Le Master en
Gestion de patrimoine

allie une spécialisation à caractère professionnel et une formation théorique et méthodologique. Celles-ci permettent de comprendre en profondeur les métiers de la gestion de patrimoine et de la finance au sens large, et contribuer à leur évolution, notamment via la recherche.

Le programme s'organise autour de modules permettant d'acquérir des connaissances approfondies en gestion des risques, en évaluation et sélection d'actifs financiers, en finance internationale et en droit bancaire et financier.

Le Master en
Gestion de patrimoine

allie une spécialisation à caractère professionnel et une formation théorique et méthodologique. Celles-ci permettent de comprendre en profondeur les métiers de la gestion de patrimoine et de la finance au sens large, et contribuer à leur évolution, notamment via la recherche.

Le programme s'organise autour de modules permettant d'acquérir des connaissances approfondies en gestion des risques, en évaluation et sélection d'actifs financiers, en finance internationale et en droit bancaire et financier.

Le Master en Gestion de patrimoine

4 semestres (max. 6 semestres) | 120 crédits ECTS
Enseignements obligatoires (60 Crédits) :
5 modules de base au choix
Enseignements à option (27 Crédits)
Cours d'application (3 Crédits) :
Wealth Management and Law in Practice
Mémoire (30 Crédits)

Durée des études

2 ans (4 semestres)

Langues d’enseignement

Français

Anglais

Conditions d’admission

www.unige.ch/gsem/fr/formations/masters/admission​

Contact relatif aux études

Mme Karine Rama
T. +41 (0)22 379 81 03
[javascript protected email address]

Mobilité

La GSEM permet la mobilité au niveau du Master pour un semestre. La mobilité est possible dès le 3e semestre. Le nombre de crédits validés est limité à un maximum de 30 crédits. Le mémoire ne peut faire l’objet d’aucune équivalence.

www.unige.ch/exchange

Perspectives Professionnelles

A l'issue de leur formation, les étudiants s'orientent vers tous les secteurs professionnels, tant en Suisse qu'à l'étranger. A Genève, compte tenu des spécificités de l'économie locale, les débouchés les plus représentés se trouvent dans les banques et les sociétés financières, les fiduciaires et les sociétés de conseil, les assurances, les entreprises industrielles locales et internationales, les sociétés liées au commerce international (négoce des matières premières, distribution des produits, etc.), les organisations internationales ou mondiales (CICR, HCR, OMC, etc.) ou encore l'administration publique.

Inscription

Délai: 28 février 2017

www.unige.ch/immat

admissions.unige.ch

Videos

Paroles d'étudiants

Présentation

The Master in
Commodity Trading

is a unique programme in Europe. It focuses on the financing of resources, products and trade flows of goods, and includes courses in relevant areas of economics such as credit analyses, financial instruments and means of payment for the different transactions. Shipping, legal aspects, protection of goods and risk management are also addressed.

As of September 2017, the Master in Commodity Trading will enter a transition period in order to meet the objectives of the GSEM innovative "Bridge the Gap" programme designed to reinforce the collaboration between the economic sectors and the academic.

During the first semester (30 ECTS), several core courses are proposed to the students in an inter-disciplinary spirit. From the second semester and for three semesters, the students will be able to take an internship (30 ECTS). The professional specialisation consists of approximately 80% of internship and 20% of professional education with specialised courses (42 credits). Additional courses may be followed for 30 ECTS, in lieu of an internship. All students will have to submit a thesis (18 ECTS).

The Master in
Commodity Trading

is a unique programme in Europe. It focuses on the financing of resources, products and trade flows of goods, and includes courses in relevant areas of economics such as credit analyses, financial instruments and means of payment for the different transactions. Shipping, legal aspects, protection of goods and risk management are also addressed.

As of September 2017, the Master in Commodity Trading will enter a transition period in order to meet the objectives of the GSEM innovative "Bridge the Gap" programme designed to reinforce the collaboration between the economic sectors and the academic.

During the first semester (30 ECTS), several core courses are proposed to the students in an inter-disciplinary spirit. From the second semester and for three semesters, the students will be able to take an internship (30 ECTS). The professional specialisation consists of approximately 80% of internship and 20% of professional education with specialised courses (42 credits). Additional courses may be followed for 30 ECTS, in lieu of an internship. All students will have to submit a thesis (18 ECTS).

The Master in Commodity Trading

max. 5 semestres | 120 crédits ECTS
Core fundamental courses (1st semester) (30 Crédits) :

Introduction to Economics; Introduction to Finance and Investment; International Management; International Economics and Trade; Natural Resource Economy (agri)

Specialized courses (2nd and 3rd semester) (42 Crédits) :

Metals, Ores and Minerals & Agri commodities; Options; Hedging; Shipping; Energy Oil and Gas; Energy Renewables; Financing for Commodity Companies; Accountancy, Control and Auditing; Marine Insurance; Commodity Price Mechanism; Legal; Shipping market; CSR and Business Ethics

Internship or additional courses (30 Crédits)
Master thesis (18 Crédits)

Durée des études

max. 5 semesters

Langue d’enseignement

Anglais

Conditions d’admission

www.unige.ch/gsem/fr/formations/masters/admission​

Contact relatif aux études

gsem-commodity-trading@unige.ch

Perspectives Professionnelles

A l'issue de leur formation, les étudiants s'orientent vers tous les secteurs professionnels, tant en Suisse qu'à l'étranger. A Genève, compte tenu des spécificités de l'économie locale, les débouchés les plus représentés se trouvent dans les banques et les sociétés financières, les fiduciaires et les sociétés de conseil, les assurances, les entreprises industrielles locales et internationales, les sociétés liées au commerce international (négoce des matières premières, distribution des produits, etc.), les organisations internationales ou mondiales (CICR, HCR, OMC, etc.) ou encore l'administration publique.

Inscription

Délai: 28 février 2017

www.unige.ch/immat

admissions.unige.ch

Videos

Présentation

Paroles d'étudiants